Surat Rasmi Untuk Imigresen

Surat rasmi untuk sekolah, surat rasmi untuk pejabat, surat rasmi untuk tnb, surat rasmi untuk bank, surat rasmi, surat rasmi pdf, surat rasmi tidak hadir sekolah,

Assalamualaikum semua! Aku rasa hari ini aku nak cerita tentang surat yang korang akan selalu jumpa kalau tinggal di Malaysia iaitu surat wakil majikan imigresen. Ni memang betul-betul penting kalau kita nak kerja atau tinggal di negara ini sebab kita kena pastikan status kita betul-betul legal depan mata undang-undang.

Tapi, aku perasan ramai yang masih takut-takut nak buat surat ni sebab takut salah atau tak tahu macam mana nak buat. Jangan risau, aku ada cari contoh surat ni untuk korang supaya tak perlu lagi pening-pening nak fikir. Setakat ni, aku jumpa satu contoh surat yang aku rasa boleh la jadi panduan untuk korang semua.

Jangan ingat surat ni sebenarnya susah-susah sangat la nak buat. Yang penting, kita kena isi dengan betul dan tepat supaya imigresen tak ada sebab nak reject permohonan kita. Antaranya, kita kena pastikan maklumat dalam surat tu betul-betul tepat seperti nama majikan, nama karyawan, nombor pasport dan sebagainya.

Tak kira la dalam pekerjaan apa yang kita buat, surat wakil majikan ni memang betul-betul penting dan tak boleh leka sikit pun. Kalau tak tulis surat ni, kita risau la nanti jadi macam diorang panggil "overstayer" yang mana kita tinggal lebih daripada yang ditetapkan dalam visa kita.

Sebelum aku tutup cerita harini, jangan malas-malas tau nak buat surat ni. Nanti susah pulak kalau dah sampai masalah dengan imigresen. Buat lah dengan teliti dan jangan lupa rujuk panduan contoh surat di atas. Aku doakan semua berjaya dalam hidup dan kerja korang di Malaysia ni, okay? Salam sayang dari aku, jangan lupa teruskan berdoa dan berusaha!

Surat rasmi untuk imigresen

If you are looking for Iringan dari luar tubuh disebut iringan mobile legends, you've came to the right page. We have pictures like Contoh surat rasmi pertukaran sekolah anak / surat rasmi pertukaran, contoh surat iringan kepada imigresen contoh surat, contoh surat rayuan kepada jabatan imigresen. Here you go:

Contoh surat untuk imigresen endorse passport, surat wakil syarikat contoh surat wakil tukar nama tnb attorney

Contoh surat wakil majikan imigresen contoh surat akuan bujang tanpa. Contoh surat rayuan permit kerja markusjoysknight. Surat wakil syarikat contoh surat wakil tukar nama tnb attorney. Majikan contoh akuan bujang imigresen rasmi. Pertukaran rayuan sekolah rasmi hadir sebab elaun permohonan tuntutan senjata pelajar tunjuk izin kursus lesen berguna terengganu datang meminta bagi. Surat rasmi permohonan tukar kelas letter.7saudara.com. Contoh surat rayuan kepada jabatan imigresen


Also read:

.